Bottom-up megközelítés

Bottom-up módszernek hívjuk azt, amikor alulról felfelé építkezve elemezzük a részvénypiacot vagy választjuk ki a legjobban teljesítő részvényt vagy szektort vagy piacot.

A fundamentális elemzés eszközeivel elemzünk vállalatokat, és meghatározunk célárakat (valós érték). A célár és a jelenlegi ár közötti különbség a potenciál. Ha a célár magasabb a jelenlegi árnál, akkor felértékelődési potenciálról (upside potential) beszélünk. A legnagyobb potenciális áremelkedéssel kecsegtető részvény teljesít majd a legjobban a bottom-up megközelítés szerint. Illetve a piac egyes cégeit elemezve alakítunk ki képet a piac egészéről.

A bottom-up ellentéte a top-down. Bővebben a részvénykiválasztási módszerekről a 6. leckében.

Kapcsolódó szócikkek:
Fundamentális elemzés
Valós érték
Top-down megközelítés

Vissza a lexikonhoz